);
Lifestyle

Zo werk jij als een echte professional

Werken kan tegenwoordig overal. Flexibele kantoorruimte, thuis werken, in een horecazaak of vanuit de auto. In deze blog een aantal tips om slim, flexibel en sociaal sterk te werken. Op die manier kom jij beter over als een echte professional. Goede klanten werken samen met echte professionals.

Goede laptop maakt je flexibel

We zijn altijd online. In de trein zit iedereen op zijn smartphone en vergaderingen wonen we bij op de computer. Maar een smartphone is niet altijd ideaal. Je wilt een groter scherm, sneller typen, video’s bewerken en meer. Een goede laptop is dus cruciaal. Stel je eens voor dat je elke dag een uur met de trein reist. Je kiest een plekje bij het raam, klapt je HP laptop open en rondt mooi nog even die opdracht voor de klant af. Voor je het weet rol je het perron van je bestemming binnen. Reistijd nuttig besteed, de tijd is gevlogen en zonder goede laptop moest je eenmaal thuis alsnog achter de computer kruipen. Kortom meer flexibiliteit geeft uiteindelijk meer vrije tijd. 

Professioneel vervoer

Je vervoersmiddel moet bij je werkgebied passen. Werk je alleen maar binnen Amsterdam en hoef je weinig spullen te verplaatsen. Dan biedt het openbaar vervoer of een elektrische fiets uitkomst. Maar heb jij 5 externe afspraken op een dag in diverse gemeentes, dan is een auto vaak de beste keuze. Het juiste vervoersmiddel geeft flexibiliteit en bespaart een hoop tijd. 

Een onderdeel van de professionaliteit is ook dat je vervoersmiddel jouw bedrijf uitstraalt. Laat bijvoorbeeld je auto bestickeren. Al moet het type auto ook aansluiten bij je bedrijfsvoering. Een loodgieter in een kleine hatchback is al twijfelachtig. Terwijl als je een buitendienst verkoper in een veel te dure slee ziet rijden, je direct het gevoel krijgt dat je te veel betaalt. Vraag jezelf dus af: Wat straalt mijn vervoersmiddel uit en is dat hoe ik wil overkomen?

Conflicten professioneel oplossen

Communicatie is key. Ofwel, door goed te communiceren bereik jij het maximale. Je vermijdt conflicten, bent transparant, haalt het maximale uit een sale en komt afspraken na. Allemaal omdat je duidelijk en optimaal communiceert.

Het belangrijkste doel is om onuitgesproken gevoelens of twijfel helder te krijgen en weg te nemen. Helaas zeggen veel mensen niet wat ze echt willen, voelen of bedoelen. Het is jouw doel om dat te achterhalen. Dit kan een twijfel zijn van een klant om overgaan tot aankoop, maar ook de relatie met een goede vriend hoe hij/zij tegen jou aankijkt.

Heb je toch het gevoel dat er iets speelt of een conflict sluimert. Haal even diep adem en maak het bespreekbaar. Door de lucht te klaren zit uiteindelijk iedereen lekkerder in zijn vel. Dat helpt!